Mijn legertje wordt gekweekt

1 07 2020

Het leed van de gordelroos is nog niet geweken. Het gaat zeker beter dan het ging maar het blijft afzien. Het is een hele klus om, na al die weken, mijn oog open te krijgen. Dat zal de komende tijd nog even trainen worden. Vanmorgen was ik in het ziekenhuis om mijn picc lijn te laten verzorgen en is er ook nog even naar mijn gezicht gekeken. Ze waren niet ontevreden over hoe het eruit zag en hebben er vertrouwen in dat ik mijn oog over een tijdje weer gewoon open kan doen (en houden).

Gisteren moest ik naar de tandarts voor een gebitsreiniging. Er zou mogelijk ook een wortelkanaalbehandeling nodig zijn. Toen ik bij de tandarts aankwam bleek dat er, in overleg met het UMC, besloten was dat de kies getrokken moest worden. Er zat een ontsteking onder en ivm de komende chemokuur konden ze geen risico nemen. De kies was er zo uit en gelukkig heb ik er niet veel last van gehad.

Vorige week woensdag zijn de T-cellen uit mijn bloed gehaald. De nieuwe ‘super T-cellen’ worden nu gekweekt. Volgende week donderdag wordt ik opgenomen in het UMC en vrijdag krijgt ik de chemokuur. Deze zal mijn weerstand platleggen waardoor mijn lichaam de teruggeplaatste T-cellen beter kan ontvangen. Die terugplaatsing zal de 14e zijn. Daarna moet ik nog een week blijven om te checken hoe het gaat.

Hartelijke groet, ook namens José, Hans


Acties

Information

2 responses

1 07 2020
de Zeemannen

Spannend weer, de chemo, lijkt me. Sterkte!!!

1 07 2020
Stoffel Bos

Heel veel sterkte. We blijven voor je bidden.

Plaats een reactie